Eenmanszaak Klantvuur (hierna: Klantvuur) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KVK-nummer 80628958 en is gevestigd aan Krimweg 75, 7351AV, Hoenderloo.
Artikel 1 - Begrippen
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
Aanbod: Iedere aanbieding of offerte aan Klant tot het verrichten van Diensten door Klantvuur.
Bedrijf: De natuurlijke of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf.
Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
Deelnemer: De natuurlijke persoon die deelneemt aan een training of coaching.
Diensten: Het geven van zowel online als offline coaching en training op gebied van marketing.
Klantvuur: De dienstverlener die Diensten aan Klant aanbiedt alsmede Producten verkoopt.
Klant: Het Bedrijf dat of Consument die een Overeenkomst op afstand aangaat met Klantvuur alsmede Klantvuur heeft aangesteld, projecten aan Klantvuur heeft verleend voor Diensten die door Klantvuur worden uitgevoerd, of waaraan Klantvuur een voorstel op grond van een Overeenkomst heeft gedaan.
Overeenkomst: De koopovereenkomst op afstand die strekt tot de verkoop van de Producten die door Klant gekocht zijn van Klantvuur en de toegang tot die Producten alsmede andere verplichtingen tussen Klant en Klantvuur, alsmede voorstellen van Klantvuur voor Diensten die door Klantvuur aan Klant worden verstrekt en die door Klant worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Klantvuur waarmee deze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen.
Producten: De Producten die Klantvuur aanbiedt, afhankelijk van het pakket, zijn online c.q. digitaal cursusmateriaal en/of andere documenten.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Klantvuur, elke Overeenkomst tussen Klantvuur en Klant en op elke Dienst en/of Product die door Klantvuur wordt aangeboden.
Voordat een Overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Klant de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Klantvuur aan Klant aangeven op welke wijze Klant de algemene voorwaarden kan inzien, welke in elk geval op de website van Klantvuur zijn gepubliceerd, zodat Klant deze algemene voorwaarden eenvoudig kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.
Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Klantvuur is overeengekomen.
Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van Klant. Eventuele algemene voorwaarden van Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.
Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.
De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
Artikel 3 - Het Aanbod
Alle door Klantvuur gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.
Klantvuur is slechts aan een Aanbod gebonden indien deze door Klant schriftelijk binnen 30 dagen wordt bevestigd, of doordat Klant het verschuldigde bedrag reeds heeft voldaan. Niettemin heeft Klantvuur het recht een Overeenkomst met een (potentiële) Klant om een voor Klantvuur gegronde reden te weigeren.
Het Aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van het aangeboden Product met bijbehorende prijzen. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Klant in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het Aanbod kunnen Klantvuur niet binden. De gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst (op afstand).
Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
Oplevertijden in het aanbod van Klantvuur zijn in beginsel indicatief en geven Klant bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 4 - Totstandkoming van de Overeenkomst
Een Aanbod wordt door Klantvuur gedaan via de website.
De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Klant het Product en/of Dienst via de website heeft besteld, of een maatwerkaanbod c.q. Overeenkomst heeft aanvaard door een ondertekend exemplaar (ingescand of origineel) aan Klantvuur te retourneren, dan wel een expliciet en ondubbelzinnig akkoord geeft op het Aanbod per e-mail, of het Aanbod heeft betaald.
Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het Aanbod is Klantvuur daaraan niet gebonden.
Klantvuur is niet gehouden aan een Aanbod indien Klant redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Klant geen rechten ontlenen.
Het herroepingsrecht van Klant zijnde een Bedrijf is uitgesloten, tenzij anders overeengekomen. Klant zijnde een Consument heeft gedurende de wettelijke termijn van 14 dagen recht op herroeping, tenzij Klantvuur met toestemming van Klant reeds aanvang heeft gemaakt met de Dienstverlening. Klant ziet door middel van deze toestemming af van haar herroepingsrecht.
Klant heeft geen recht op herroeping ingeval van de aanschaf van digitale Producten. Klant ontvangt direct na de betaling de digitale producten via het door haar opgegeven emailadres.
Artikel 5 - Duur van de Overeenkomst
Afhankelijk van het Product en/of Dienst dat door Klant wordt afgenomen, is de looptijd van de Overeenkomst als volgt vastgesteld:
De online training en/of coaching heeft een maximale looptijd van één jaar. Verlenging van de Overeenkomst is mogelijk door een jaarabonnement af te sluiten.
De Overeenkomst betreffende losse trainings- en/of coachingsessies eindigt na afloop van deze sessie. Een losse sessie kan kosteloos verplaatst worden tot 48 uur voor aanvang. Indien Klant de sessie niet binnen de gestelde termijn verplaatst, vervalt het recht hierop en dient Klant een nieuwe sessie aan te schaffen en in te plannen.
Het jaarabonnement aangaande de (online) training en/of coaching wordt aangegaan voor de duur van 12 maanden. Het abonnement wordt na het verstrijken van de abonnementsperiode telkenmale stilzwijgend verlengd met één jaar (12 maanden), tenzij Opdrachtgever de Overeenkomst tenminste 1 maand voor het verstrijken van de desbetreffende periode heeft beëindigd zonder restitutie van reeds betaalde gelden. Het abonnement is in het eerste jaar tussentijds niet opzegbaar. Na het verstrijken van het eerste jaar kan het abonnement maandelijks schriftelijk beëindigd worden met inachtneming van een opzegtermijn van één sessie c.q. maand. Laatstgenoemde sessie zal worden gebruikt als eindevaluatie en afronding.
Zowel Klant als Klantvuur kan de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld en haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van haar verplichtingen en zij alsnog verzuimt haar verplichtingen alsdan correct na te komen. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en medewerkingsverplichtingen van Klant. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Klant onverlet voor de door Klantvuur reeds uitgevoerde werkzaamheden.
Zowel Klant als Klantvuur kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk schriftelijk met onmiddellijke ingang opzeggen ingeval een der partijen in surseance van betaling verkeert, faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door liquidatie. Indien een situatie zoals hierboven vermeld zich voordoet, is Klantvuur nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.
Artikel 6 - Uitvoering van de dienstverlening
Klantvuur zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren zoals van een goed dienstverlener verlangd mag worden. Klantvuur staat in voor een professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis.
De Overeenkomst op basis waarvan Klantvuur de Diensten uitvoert, is leidend voor de omvang en de reikwijdte van de dienstverlening. De Overeenkomst zal alleen worden uitgevoerd ten behoeve van Klant. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de uitgevoerde Diensten in verband met de Overeenkomst.
De door Klant verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Klantvuur aangeboden Diensten en de prijzen zijn gebaseerd. Klantvuur heeft het recht haar dienstverlening en haar prijzen aan te passen indien de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn.
Bij de uitvoering van de Diensten is Klantvuur niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Klant op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor Klantvuur, is Klant gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden op basis van een nieuwe offerte.
Klantvuur is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in te schakelen.
Indien de aard en de duur van de opdracht dit vereisen, houdt Klantvuur Klant tussentijds via de overeengekomen wijze op de hoogte van de voortgang.
Bij het starten van een coachingstraject al dan niet in combinatie met een training bespreekt Klantvuur de doelstelling en planning met Klant. Indien de informatie gewijzigd dient te worden, kan dit gevolgen hebben voor een eventuele vastgestelde planning. Nimmer is Klantvuur aansprakelijk voor het bijstellen van de planning. Indien de aanvang, voortgang of oplevering van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Klant niet of niet tijdig, of niet in het gewenste formaat alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, een eventueel voorschot niet tijdig is ontvangen door Klantvuur of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Klant komen, sprake is van vertraging heeft Klantvuur recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals hierboven genoemd komen voor rekening en risico van Klant.
Indien Klant een online training- en/of coachingsessie via de webshop heeft aangeschaft, geschiedt de sessie te allen tijde online. Hetzij via het online learning management systeem dan wel via een digitale vergadertool.
Klant dient na betaling van de Producten een account te maken waarmee hij toegang zal krijgen tot de Producten die gekocht zijn. De Klant kan door in te loggen op het account toegang krijgen tot de digitale Producten.
Indien Klant een offline training- en/of coachingsessie via de webshop heeft aangeschaft, geschied de sessie op locatie van Klantvuur, tenzij anders overeengekomen.
Indien Deelnemer niet tijdig voor de training- en/of coachingsessie aanwezig is, heeft Klantvuur het recht de betreffende Deelnemer te weigeren voor de coachingsessie. Deelnemer heeft geen recht op restitutie van reeds betaalde gelden.
Klantvuur is gerechtigd de trainings- en/of coachingsessie te annuleren of te verplaatsen naar een andere datum bij overmacht en/of ziekte van Klantvuur. Klant en Klantvuur zullen hierover in overleg treden. Bij annulering heeft Klant recht op restitutie van de reeds betaalde gelden.
Een maatwerktraining en/of -coachingstraject kan kosteloos worden geannuleerd tot 8 weken voor aanvangsdatum. Indien Klant annuleert worden hierbij de volgende kosten in rekening gebracht. In geval van annulering van vier tot acht weken voor de aanvangsdatum wordt 50% van het offertebedrag in rekening gebracht bij Klant. Tot een maand voor aanvangsdatum wordt 100% van het offertebedrag in rekening gebracht.
Artikel 7 - Verplichtingen Klant ten behoeve van een training- en/of coaching
Klant is verplicht alle door Klantvuur verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat Klantvuur niet in staat is een volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Klant.
Klantvuur is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te controleren of om Klant te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is veranderd, noch is Klantvuur verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door Klantvuur voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de Overeenkomst.
Klantvuur kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Klantvuur gerechtigd om haar werkzaamheden op te schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Klant. Ingeval van gewijzigde omstandigheden dient Klant dit direct, dan wel uiterlijk 3 werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te maken aan Klantvuur.
Klant is verplicht ervoor zorg te dragen dat Klantvuur toegang heeft tot alle benodigde voorzieningen, materialen, medewerking van de medewerkers van Klant en meer die Klantvuur redelijkerwijs nodig heeft voor de uitvoering van zijn Diensten.
Artikel 8 - Adviezen
Klantvuur kan indien daartoe opdracht is gegeven een advies, plan van aanpak, ontwerp, rapportage, planning en/of verslaglegging ten behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud hiervan is niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Klantvuur de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. Klant beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de adviezen opvolgt.
De door Klantvuur verstrekte adviezen, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken als bindend advies. Klant zal Klantvuur schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden alle omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor Klant aandacht wenst.
Artikel 9 - Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen
Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast dient te worden, of op verzoek van Klant nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste resultaat van Klant te komen, zal Klantvuur een aanvullende (maatwerk)offerte opstellen. Wanneer tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat deze dient te worden gewijzigd naar omvang, tijdschema, inhoud, kosten of voorwaarden, dan zullen Klant en Klantvuur tijdig en in onderling overleg de Overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen. De wijziging wordt geacht tot stand gekomen te zijn op het moment dat Klantvuur deze wijziging schriftelijk heeft bevestigd.
Artikel 10 - Prijzen en betaling
Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders vermeld.
Klantvuur voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen tarief.
Indien overeengekomen wordt de reistijd ten behoeve van Klant, en met reizen gerelateerde kosten aan Klant doorberekend.
De online trainings- en/of coachingsessies die via de webshop aangeschaft worden, dienen bij voorkeur vooraf te geschieden. Tevens kan betaling ook vooraf in termijnen geschieden.
De kosten van het abonnement worden op basis van automatische incasso maandelijks geïncasseerd.
Klant kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
Klantvuur is gerechtigd om de overeengekomen prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform de geldende inflatie tarieven en gewijzigde overheidsheffingen. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgesteld in de Overeenkomst.
Klant dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven betaaltermijn zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van Klantvuur.
In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige liquidatie of verzoek tot betaling jegens Klant wordt de betaling en alle andere verplichtingen van Klant uit hoofde van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 11 - Incassobeleid
Wanneer Klant niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, is Klant als Bedrijf van rechtswege in verzuim. Wanneer Klant een Consument is, zal eerst een schriftelijke aanmaning verstuurd worden met een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen met daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien Consument binnen die termijn niet aan haar verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim raakt.
Vanaf de datum dat Klant in verzuim is, zal Klantvuur zonder nadere ingebrekestelling recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.
Indien Klantvuur meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijs noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van Klant.
Artikel 12 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging
Klantvuur gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Klant en zal deze slechts conform de geldende normen gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal Klantvuur de betrokkene hierover informeren.
Klant is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een dienst van Klantvuur verwerkt worden. Klant staat er tevens voor in dat de inhoud van de gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart Klant Klantvuur tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.
Indien Klantvuur op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.
Artikel 13 - Opschorting en ontbinding
Klantvuur heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden en meer onder zich te houden indien Klant nog niet (volledig) aan haar betalingsverplichtingen heeft voldaan. Dit recht blijft onverminderd van kracht indien een voor Klantvuur gegronde reden zich voordoet hetgeen opschorting in dat geval rechtvaardigt.
Klantvuur is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra Klant in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan Klant schriftelijk worden bevestigd.
Klantvuur is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van het opschorten van haar werkzaamheden.
De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van Klant voor reeds uitgevoerde werkzaamheden. Bovendien is Klant verplicht om Klantvuur te vergoeden voor elk financieel verlies dat Klantvuur lijdt als gevolg van het in gebreke blijven van Klant.
Artikel 14 - Overmacht
Klantvuur is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtsituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.
Onder overmacht aan de zijde van Klantvuur wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van toeleveranciers van Klantvuur, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Klant of diens derden aan Klantvuur zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van programmatuur of eventuele bij de uitvoering van de dienst betrokken derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) storing van elektriciteit, internet, datanetwerk- en/of telecommunicatiefaciliteiten, (vi) ziekte van werknemers van Klantvuur of door haar ingeschakelde adviseurs en (vii) overige situaties die naar het oordeel van Klantvuur buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
In geval van overmacht hebben beide partijen het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Alle kosten gemaakt vóór de ontbinding van de Overeenkomst zullen in dat geval door Klant worden betaald. Klantvuur is niet verplicht om Klant te vergoeden voor eventuele verliezen die zijn veroorzaakt door een dergelijke herroeping.
Artikel 15 - Beperking van aansprakelijkheid
Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een tekortkoming van Klantvuur alleen geacht te bestaan indien Klantvuur dit resultaat bij het aanvaarden van de Overeenkomst uitdrukkelijk heeft beloofd.
Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Klantvuur, is Klantvuur uitsluitend gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien Klant Klantvuur binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld en Klantvuur deze tekortkoming vervolgens niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat Klantvuur in staat is om adequaat te reageren.
Indien het verrichten van Diensten door Klantvuur leidt tot aansprakelijkheid van Klantvuur, is die aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de Overeenkomst wordt gefactureerd, doch slechts ten aanzien van de door Klant geleden directe schade tenzij de schade het gevolg is van opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid zijdens Klantvuur. Onder directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel.
Klantvuur sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Klantvuur is niet aansprakelijk voor indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en immateriële schade als gevolg van de Diensten en/of Producten.
Klantvuur is niet aansprakelijk indien Koper geen resultaat behaalt en de schade die hieruit voortvloeit na gebruik van de Producten van Klantvuur. Nimmer is Klantvuur aansprakelijk voor eventuele (druk)fouten in de geleverde Producten.
Klant vrijwaart Klantvuur voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten gevolge van een dienst die door Klant aan een derde is geleverd en mede bestond uit door Klantvuur geleverde Diensten, tenzij Klant kan aantonen dat de schade uitsluitend is veroorzaakt door de dienst van Klantvuur.
Enige door Klantvuur opgeleverde adviezen, op basis van door Klant onvolledige en/of onjuist verstrekte informatie is nimmer grond voor aansprakelijkheid van Klantvuur.
De inhoud van het opgeleverde advies van Klantvuur is niet bindend en slechts adviserend van aard. Klant beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde adviezen van Klantvuur opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies komen voor rekening en risico van Klant. Klant is te allen tijde vrij om haar eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde advies van Klantvuur. Klantvuur is niet gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.
Klantvuur is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website.
Klantvuur staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Klantvuur verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
Alle aanspraken van Klant wegens tekortschieten aan de zijde van Klantvuur vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Klantvuur binnen een jaar nadat Klant bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Een jaar na het beëindigen van de Overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van Klantvuur.
Artikel 16 - Geheimhouding
Klantvuur en Klant verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die is verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet tevens worden aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat. De geheimhouding is niet van toepassing indien de betreffende informatie reeds openbaar/algemeen bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de Overeenkomst bij Klant aan Klantvuur bekend gemaakt is en/of op andere wijze door Klantvuur is verkregen.
Indien Klantvuur op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te verstrekken en Klantvuur zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is Klantvuur niet gehouden tot enige schadevergoeding en geeft Klant geen grond voor ontbinding van de Overeenkomst.
Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen, adviezen of producties die door Klantvuur aan derden worden verstrekt, is de schriftelijke toestemming van Klantvuur vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is overeengekomen. Klant zal Klantvuur vrijwaren voor alle aanspraken van dergelijke derden als gevolg van het vertrouwen op dergelijke informatie die zonder de schriftelijke toestemming van Klantvuur is verspreid.
De geheimhoudingsverplichting leggen Klantvuur en Klant ook de door hen in te schakelen derden op.
Artikel 17 - Intellectuele Eigendomsrechten
Alle IE-rechten en auteursrechten van Klantvuur waaronder in ieder geval begrepen, maar niet beperkt tot alle ontwerpen, modellen, rapportages, adviezen en de inhoud van de trainings- en coachingsessies berusten uitsluitend bij Klantvuur en worden niet overgedragen aan Klant tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Het is Klant verboden om alle stukken en programmatuur waarop de IE-rechten en auteursrechten van Klantvuur rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden (waaronder gebruik met commerciële doeleinden) zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Klantvuur.
Het is Klant verboden om de zaken en bescheiden waarop de intellectuele eigendomsrechten van Klantvuur rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst.
Partijen zullen elkaar informeren en gezamenlijk maatregelen nemen indien er zich een inbreuk op de IE-rechten voordoet.
Elke inbreuk van Klant op de IE-rechten (en auteursrechten) van Klantvuur, wordt bestraft met een boete ter hoogte van € 10.000,- euro (zegge: tienduizend euro) en een boete van € 500,- euro (zegge: vijfhonderd euro) voor elke dag dat de inbreuk voortduurt.
Artikel 18 - Vrijwaring en juistheid van informatie
Klant is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden, in welke vorm dan ook die zij aan Klantvuur verstrekt in het kader van een Overeenkomst, alsmede voor de gegevens die zij van derden heeft verkregen en welke aan Klantvuur zijn verstrekt ten behoeve van de uitvoering van de Dienst.
Klant vrijwaart Klantvuur van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de verplichtingen met betrekking tot het tijdig verstrekken van alle juiste, betrouwbare en volledige gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.
Klant vrijwaart Klantvuur voor alle aanspraken van Klant en door hem ingeschakelde of onder hem werkzame derden gebaseerd op het niet (tijdig) verkrijgen van eventuele toestemmingen benodigd in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst.
Klant vrijwaart Klantvuur voor alle aanspraken van derden welke voortvloeien uit de werkzaamheden verricht ten behoeve van Klant, waaronder tevens verstaan maar niet beperkt tot intellectuele eigendomsrechten op de door Klant verstrekte gegevens en informatie die bij het uitvoeren van de Overeenkomst gebruikt kunnen worden en/of het handelen of nalaten van Klant jegens derde(n).
Indien Klant elektronische bestanden, software of informatiedragers aan Klantvuur verstrekt, garandeert Klant dat deze vrij zijn van virussen en defecten.
Artikel 19 - Risico-overgang
Het risico van diefstal en verlies, verduistering of beschadiging van gegevens, documenten, databestanden en/of zaken die in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst gebruikt, gemaakt of geleverd worden, gaat over op Opdrachtgever op het moment waarop deze feitelijk in de beschikking van Opdrachtgever zijn gebracht, via het door Opdrachtgever opgegeven e-mailadres.
Artikel 20 - Klachten
Indien Klant niet tevreden is over de service van Klantvuur of anderszins klachten heeft over de uitvoering van zijn opdracht, is Klant verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden via vragen@klantvuur.nl met als onderwerp “Klacht”.
De klacht moet door Klant voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Klantvuur de klacht in behandeling kunnen nemen.
Klantvuur zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.
Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Artikel 21 - Toepasselijk recht
Op de rechtsverhouding tussen Klantvuur en Klant is Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het (CISG) Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.
Klantvuur heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Klant hiervan op de hoogte stellen.
Ingeval van vertalingen van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse versie leidend.
Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Klantvuur en Klant, worden beslecht door de bevoegde rechter van rechtbank Gelderland, locatie Apeldoorn tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.